29 NİSAN II.TEOG MATEMATİK SINAVI ANALİZİ
Öğrencilerime ve sınava giren tüm çocuklara geçmiş olsun.Öğretmen arkadaşlarım emeğinize sağlık.
Önce önlerinde duran kırmızı bardağı göremeyecek kadar stres yüklendi.Ardından sınav geldi.Elbette hepsini doğru cevaplayanlar oldu.Ancak ya o kırmızı bardağı göremeyenler?
Süreci değerlendirecek olursak; yine her gün farklı bir haber yapacak diye ardı ardına yayınlanan teog makaleleri,nasıl seçim yapacağına bir türlü karar veremeyen özel okul haberleri ve tabi birde Meb'in kafa karıştırıcı değişiklikleri.Her yeni güne uyanan ebeveyn haberi duyuyor, çocukla paylaşıyor,kritik yapıyor.Çocuk aslında sürecin tam ortasında, ama yolun sonundan habersiz olduğu için tedirgin dinliyor,tedirgin çalışıyor.Zaten yaptığı her harekete olumlu ya da olumsuz bir yorum alan çocuğun stres yapmaması ,tedirgin olmaması mümkün değil.Sonuç evet o kırmızı bardak yine bildiklerini yanlış yapanlar,yine dikkat hataları,işlem hataları...
Peki sorular nasıldı?
Matematik soruları geçmiş yıllarda yapılan sbs sorularından kolay ilk teog sınavından ise bir adım daha seçiciydi.Özellikle çemberin yarıçapı ile ilişkilendirilerek sorulan açı-kenar bağıntısı sorusu,bilen ile bilmeyeni ayıramayan olasılık sorusuna biraz değinelim.Üçgende 90 derecelik olan köşeyi çemberin merkezi kabul ettikten sonra açılar arasındaki sıralamayı büyük açı uzun kenarı görür kuralı ile birleştirerek cevaplanmasını isteyen soru özellikle çok ayırt edici ve güzel bir soruydu.Ancak olasılık sorusu güzel olmasına rağmen sonuç açısından tam bir fiyasko.Çünkü bilmeyen çocuk, esaslı düşünmediğinde 1/4 ü işaretledi.Birde ihtimalleri çok iyi düşünen çocuk 1/4 ü işaretledi.Geri kalanlar tam bir yanılgı içinde 1/16 şıkkını işaretledi.Haliyle bilen ile bilmeyen ayrılmadı aksine birleşti. Tamsayılar ile ilişkilendirilmiş basit bir üslü sayılarda bölme işlemi sorusu,şekli çizen veya canlandırabilen her çocuğun yapabileceği ara kesit sorusu,trigonometrik oranı verilmiş dik üçgende kenar uzunluğunu bulduran soru, üçgende yardımcı elemanı katlayarak bulduran klasik açıortay sorusu,eş üçgen oluşturabilmek için üçgenin üçüncü köşesini işaretleten soru ,iki eğim sorusu (biri denklemi verilen doğrunun eğimini istiyor diğeri ise şekilli olarak sunulmuş karşı/komşu oranını sorguluyor),çok çok basit bir aritmetik dizi sorusu,kare piramidin açık hali sorusu,kombinasyon sorusu,özdeşlik ve denklemi birbirinden ayırmak gereken özdeşlik sorusu,karenin alanından çevresine geçilmesi gereken karekök sorusu,çarpanlara ayırma sorusu,rasyonel -irrasyonel ayırma sorusu,iki bilinmeyenli denklem sorusu,veriler arasındaki değişkenliği grafikten yorumlayacak standart sapma sorusu ve özel üçgenlere ait pisagor sorusu 29 NİSAN matematik sınavının sorularıydı.
Bundan sonra ne yapmalı?
Artık çocukların her biri yorgun savaşçı.Gerek fiziki gerek ruhsal yönden ağır bir sürecin içinden çıktılar.Tabi daha çıktılar denilebilirse.Çünkü sonuçların haziran ayında açıklanması bekleniyor ve bu sefer hangi okul karmaşasına girecekler.Şu an yaşayacakları tam olarak kendini boşlukta hissetmek olacak.Bu sebeple aileler uzaktan gözlemlemeli, müdahaleci davranmamalıdır.Muhtemelen onlarda bir kaç hafta içerisinde kendilerini toparlayacaklardır.
Yazımı burada noktalarken bu süreçte emek vermiş tüm öğretmen arkadaşlarıma,velilere ve özellikle öğrencilere bir kez daha geçmiş olsun diyorum.Emeğimizin karşılığını almamız dileğiyle...
Canan HAN KOCAATA
http://www.cnnturk.com/ajanda/teog-2015-sinav-sorulari-ve-cevaplari-meb
Önce önlerinde duran kırmızı bardağı göremeyecek kadar stres yüklendi.Ardından sınav geldi.Elbette hepsini doğru cevaplayanlar oldu.Ancak ya o kırmızı bardağı göremeyenler?
Süreci değerlendirecek olursak; yine her gün farklı bir haber yapacak diye ardı ardına yayınlanan teog makaleleri,nasıl seçim yapacağına bir türlü karar veremeyen özel okul haberleri ve tabi birde Meb'in kafa karıştırıcı değişiklikleri.Her yeni güne uyanan ebeveyn haberi duyuyor, çocukla paylaşıyor,kritik yapıyor.Çocuk aslında sürecin tam ortasında, ama yolun sonundan habersiz olduğu için tedirgin dinliyor,tedirgin çalışıyor.Zaten yaptığı her harekete olumlu ya da olumsuz bir yorum alan çocuğun stres yapmaması ,tedirgin olmaması mümkün değil.Sonuç evet o kırmızı bardak yine bildiklerini yanlış yapanlar,yine dikkat hataları,işlem hataları...
Peki sorular nasıldı?
Matematik soruları geçmiş yıllarda yapılan sbs sorularından kolay ilk teog sınavından ise bir adım daha seçiciydi.Özellikle çemberin yarıçapı ile ilişkilendirilerek sorulan açı-kenar bağıntısı sorusu,bilen ile bilmeyeni ayıramayan olasılık sorusuna biraz değinelim.Üçgende 90 derecelik olan köşeyi çemberin merkezi kabul ettikten sonra açılar arasındaki sıralamayı büyük açı uzun kenarı görür kuralı ile birleştirerek cevaplanmasını isteyen soru özellikle çok ayırt edici ve güzel bir soruydu.Ancak olasılık sorusu güzel olmasına rağmen sonuç açısından tam bir fiyasko.Çünkü bilmeyen çocuk, esaslı düşünmediğinde 1/4 ü işaretledi.Birde ihtimalleri çok iyi düşünen çocuk 1/4 ü işaretledi.Geri kalanlar tam bir yanılgı içinde 1/16 şıkkını işaretledi.Haliyle bilen ile bilmeyen ayrılmadı aksine birleşti. Tamsayılar ile ilişkilendirilmiş basit bir üslü sayılarda bölme işlemi sorusu,şekli çizen veya canlandırabilen her çocuğun yapabileceği ara kesit sorusu,trigonometrik oranı verilmiş dik üçgende kenar uzunluğunu bulduran soru, üçgende yardımcı elemanı katlayarak bulduran klasik açıortay sorusu,eş üçgen oluşturabilmek için üçgenin üçüncü köşesini işaretleten soru ,iki eğim sorusu (biri denklemi verilen doğrunun eğimini istiyor diğeri ise şekilli olarak sunulmuş karşı/komşu oranını sorguluyor),çok çok basit bir aritmetik dizi sorusu,kare piramidin açık hali sorusu,kombinasyon sorusu,özdeşlik ve denklemi birbirinden ayırmak gereken özdeşlik sorusu,karenin alanından çevresine geçilmesi gereken karekök sorusu,çarpanlara ayırma sorusu,rasyonel -irrasyonel ayırma sorusu,iki bilinmeyenli denklem sorusu,veriler arasındaki değişkenliği grafikten yorumlayacak standart sapma sorusu ve özel üçgenlere ait pisagor sorusu 29 NİSAN matematik sınavının sorularıydı.
Bundan sonra ne yapmalı?
Artık çocukların her biri yorgun savaşçı.Gerek fiziki gerek ruhsal yönden ağır bir sürecin içinden çıktılar.Tabi daha çıktılar denilebilirse.Çünkü sonuçların haziran ayında açıklanması bekleniyor ve bu sefer hangi okul karmaşasına girecekler.Şu an yaşayacakları tam olarak kendini boşlukta hissetmek olacak.Bu sebeple aileler uzaktan gözlemlemeli, müdahaleci davranmamalıdır.Muhtemelen onlarda bir kaç hafta içerisinde kendilerini toparlayacaklardır.
Yazımı burada noktalarken bu süreçte emek vermiş tüm öğretmen arkadaşlarıma,velilere ve özellikle öğrencilere bir kez daha geçmiş olsun diyorum.Emeğimizin karşılığını almamız dileğiyle...
Canan HAN KOCAATA
http://www.cnnturk.com/ajanda/teog-2015-sinav-sorulari-ve-cevaplari-meb
Yorumlar
Yorum Gönder