Hangi Özel Okulu Seçmeli?


Hangi Özel Okulu Seçmeliyim
Veliler, öğrenciler ve öğretmenler defalarca bu soruyu sorarken ya da cevaplarken bulur kendini.
Bursluluk sınavları, tanıtım günleri, dağıtılan broşürler, billboardlara asılan reklamlar, kurulan stantlar… Aslında dışarıdaki öğrenciyi içeri çekmenin yollarından sadece birkaçıdır.
Durumun ciddiyetine dikkat çekmek adına sizinle yaşadığım bir anı paylaşmak istiyorum. Yaklaşık birkaç hafta önce aile dostumuzun çocuğunu bursluluk sınavına girmesi için birçok kesim tarafından talep gören bir özel okula götürdüm. İçerisi tam bir izdiham yeriydi. Rekor başvuru vardı diyebilirim. Orada bulunduğum süre içerisinde velilerin okul seçimi konusundaki kriterlerini gözlemleme fırsatı buldum. Velilerden kimisi binanın işçiliğine bakıyor kafasıyla onay veriyor, kimisi yetkili ile birkaç dakika sohbet ettikten sonra memnun memnun çevresine bakınıyor, kimisi ise açılan standları geziniyordu. Velilerin birçoğunda onay veren bakışları yakaladım ancak işte o an aklıma gelen şu oldu. Çocuklarının geleceğini planlarken doğru adım atmayı isteyen birçok veli baştan tuzağa düşmüştü. Allanıp pullanan bina, süslü standlar, gülümseyen yüzler çoktan insan psikolojisini ele geçirmişti. Kimi olmak isteği yerde bari çocuğum olsun diyerek, kimi çocuğum böyle imkanlardan eksik kalmasın diyerek kararlarını vermişlerdi.
Peki ya işin eğitim boyutu? Orada ömürlerinin sonuna kadar mı kalacaklardı, süslü bir yapı için mi yoksa iyi bir eğitim için mi gelmişlerdi? Herkes akıllı tahta merakındaydı ancak tahtaya ışık vurması, tahtanın sınıfın her yerinden iyi bir açı ile görülebilecek olması, umurlarında mıydı?Dünya devlerinin çocukları teknolojiden yoksun sınıflarda eğitim gördüklerine göre demek ki bu bir gelecek savaşıydı. Peki ya okulun benimsediği eğitim anlayışı? Acaba bu konu üzerine bir diyalog geçmiş miydi? Öğretmenlerin hangi üniversiteyi bitirdiğini sorgulasınlar demiyorum ama çocuk psikolojisi üzerine, sınıf yönetimi üzerine ihtisasları nelerdi? Oradan hayal kırıklığı ile ayrıldım. Çünkü işin içinde olan gerçeği görebiliyordu ancak ya her şeyden habersiz ebeveynler?
Anladım ki veliler büyük bir yanılgının içindeydiler ve kafalarındaki sorulara çözüm bulamıyorlardı. Bunun neticesinde ulaşabildiğim kadarına bu makale ile seslenmek istedim. Veliler; önemli olan binanın şekli-görselliği değildir. Okulun olanakları önemlidir çünkü orası hayattan bir kesit, küçük bir örneklemdir. Bireyin okuldaki rolü bir sonraki adımda hayattaki rolü ile özdeşleşecektir. İşte burada seçilecek okul ile ilgili esas nokta ülkemizin esas aldığı  eğitim-öğretim kriterlerinde çocuğa akademik olarak neler katacağıdır. Bunu öğrenciye sunarken bir o kadar da onun iyi insan olma yönünde yetilerini ne kadar geliştireceğidir. Hem ülke şartlarında donanımlı bir öğrenci hem de dünya insanı yetiştirebilme hususunda ne kadar gayretli olduğudur. Duygusal ve zihinsel gelişimine önem veren anlayıştır esas olan.Okulun ücretinin yüksek olması veya görsel yönden zengin olması,reklamı bol olması verdiği eğitim ile doğru orantılı olacak diye bir kesinlik yoktur.
Unutmayın ki mutlu birey, mutlu aile, mutlu toplum, mutlu nesiller getirir…Ardından başarı gelir…
                                                                  Canan Han KOCAATA


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TSUNAMİ DENEYİ

DÖKÜLMEYEN SU DENEYİ

Yaz tatili oyunsuz olmaz; RESFEBE Oyunu